П орталът Motor.es сподели снимки на прототип с e-4WD система. Изданието нарича новата модификация „най-ефективният Duster 4x4“: няма да има механична връзка между осите, а отзад ще се появи отделен електрически мотор.
Система е с френски корени, тъй като зад тази технология стои компанията Valeo. В момента Duster 4x4 използва механична система, която е част от задвижването с 1,2-литров TCe бензинов двигател с три цилиндъра и 48-волтова мека хибридна технология (MHEV). Управлява се чрез шестстепенна механична скоростна кутия, в която първата предавка действа като "редуктор".
В новата 4x4 система, с която ще бъдат оборудвани двата SUV-а на Dacia, както и други автомобили на Renault Group, механичната система изчезва, за да бъде заменена от електрически мотор. Шпионските снимки в испанското издание показват ясно, че на задната ос е монтиран електромотор. Очакванията са Dacia Duster e-4WD да стигне до дилърите през пролетта на 2026 г.
Смята се, че електрическият мотор ще действа върху задната ос в ситуации на ниско сцепление, въпреки че, както при настоящия модел, водачът ще може да използва селектор за избор на режим на шофиране, за да адаптира работата на системата за задвижване на четирите колела.
И нещо много важно: да разлика от сегашния модел, новият Duster 4x4 ще бъде с автоматик. Така в третото поколение за първи път клиентите ще могат да купят Duster със задвижване на четирите колела и автоматична трансмисия. Системата e-4WD ще бъде монтирана и в Bigster.
През цялата история на Duster моделът не е имала задвижване на четирите колела, подпомагано от електромотор, така че за стандартите на румънската компания това е иновация. Интересно е, че „АвтоВАЗ“ преди години мислеше за задвижване на четирите колела на Duster от трето поколение: тогава се е смятало, че руските инженери ще могат да направят трансмисия с редуктор и постоянно задвижване на всички колела.